Prostějov - Pokud si jdete do banky vyzvednout platební kartu, kterou vám pohltil bankomat, předpokládáte zcela automaticky, že bude odblokovaná. Jen do té chvíle, než se přesvědčíte o opaku. Jaký smysl má vrátit klientovi zablokovanou platební kartu, aby mu vzápětí zmizela v útrobách bankomatu a on musel znovu absolvovat stejné „kolečko", na to jsme se zeptali, na základě konkrétní zkušenosti, České spořitelny.
„Při výběru z bankomatu jsem si zapomněl vzít platební kartu zpět, takže ji bankomat zadržel. Po domluvě s bankou jsem si ji byl vyzvednout na přepážce. Jelikož pracuji ve vzdáleném městě, musel jsem odjet dřív ze zaměstnání a sprintovat přes město, abych stihl otvírací dobu. Když jsem dorazil uřícený do banky, zeptal jsem se ženy u přepážky, zda je karta odblokovaná. Nejenom že to nevěděla, ani se nikoho nezeptala a prohlásila, že zřejmě ano. Jaké bylo potom moje překvapení, když jsem zajel k bankomatu a ten ji spolkl," postěžoval si klient České spořitelny, čtyřicetiletý A. H. z Prostějova. „Copak na to neexistují zaběhnuté postupy? To si z lidí dělají blázny?" ptal se s poukazem na to, že ztracený čas a energii mu nevrátí ani případná omluva, nehledě na sníženou možnost přístupu k penězům na účtu.
Zcela výjimečně
Zeptali jsme se, jak je možné na přepážce obdržet kartu, která je stále zablokovaná. Je to běžný postup? „Ve zcela výjimečných případech se může stát, že pracovník pobočky neodvolá před předáním karty jejímu držiteli zákaz zadaný telefonním bankéřem, proto se mohlo stát, že při následném použití karty byla v bankomatu zadržena," sdělila Vendula Voláková z tiskového centra České spořitelny.
Karta může být zadržena z těchto důvodů: je vydán zákaz z iniciativy klienta nebo banky, karta už není platná, dojde k překročení časového limitu vymezeného pro její odebrání (zhruba dvacet až třicet sekund) nebo technické důvody (krátkodobý výpadek elektrické energie nebo spojení bankomatu s kartovým centrem, porucha).
Co dělat
„Klientům doporučujeme, aby ihned po zadržení karty v bankomatu kontaktovali Klientské centrum na bezplatné lince 800 207 207, která je k dispozici nonstop, a od bankomatu se nevzdalovat. Telefonní bankéř klienta povede - doporučí a případně následně realizuje zákaz na kartu, pokud nebyla karta na dříve zadaný zákaz zadržena. Dále může klient požádat o součinnost při předání zadržené karty. V případě zájmu telefonní bankéř požadavek převezme, předá k řešení kartovému centru a to bude klienta kontaktovat k realizaci požadavku podle jeho přání," doporučila mluvčí.
(dah)
Zpět

